LCH geeft uitleg in webinar
Op 13 oktober gaf het Landelijk Consortium Hulpmiddelen een webinar aan zorgorganisaties. Uiteenlopende onderwerpen kwamen aan bod. Vanaf de oprichting van het LCH in maart tot en met de rol vandaag. Denk aan het doel, de samenwerking met partners, de inkoop en distributie, de kwaliteitsbeoordeling, het verdeelmodel en de huidige voorraden.
LCH als noodlijn
Als je reguliere leveranciers niet in de behoeften van je zorgorganisatie aan persoonlijke beschermingsmiddelen en hulpmiddelen kunnen voorzien, kun je bij het LCH terecht. Aanvragen en voorraden worden dagelijks gemonitord. Als het nodig is, zal het LCH extra orders plaatsen om te zorgen voor voldoende voorraad. Doel is echter om zo snel mogelijk terug te gaan naar de normale marksituatie van voor de coronacrisis.
Heb je vragen of klachten over leveringen van het LCH? Dan kun je contact opnemen met de customer service van Mediq (care-instellingen) of Onemed/QRS (ziekenhuizen), afhankelijk vanuit wie je geleverd krijgt.
Bekijk de presentatie van het LCH tijdens dit webinar
Bekijk de vragen en antwoorden uit het webinar van het LCH
Rol Intrakoop
Als je reguliere leveranciers je niet de gewenste persoonlijke beschermingsmiddelen kunnen leveren, stellen we het op prijs als je ons informeert. Zo houden we samen zicht op de ontwikkelingen in de markt, zowel aan de kant van zorgorganisaties als leveranciers. Wij hebben periodiek overleg met leveranciers.
Voor je inkoopvragen of -problemen in deze coronatijd kun je mailen naar het speciale Intrakoop-team via mh@intrakoop.nl.