Toekomstbestendige raamovereenkomsten Facilitaire Diensten

Binnen het segment Facilitaire Diensten zijn we achter de schermen hard aan het werk. Momenteel lichten we een aantal raamovereenkomsten door. Hoewel we tevreden zijn over de samenwerking met onze leveranciers, willen we ervoor zorgen dat de afspraken toekomstbestendig zijn en goed aansluiten op de wensen en behoeften van jullie, onze leden. Daarnaast grijpen we dit moment aan om de AIVG 2022 te koppelen aan de raamovereenkomsten. Hieronder geven we een korte update per partij.

Raamovereenkomst Manutan 

De raamovereenkomst loopt tot september 2025 en heeft een optie tot verlenging. Nagenoeg alle Intrakoopleden zijn ingetekend op Manutan, maar de gemiddelde ordergrootte blijft relatief laag. Wij zien echter veel meer potentie in deze samenwerking en hebben dit ook gedeeld met Manutan. Zij hebben ons een plan gepresenteerd om dit te verbeteren. Een belangrijk punt daarbij is dat ze duidelijker aan de leden gaan communiceren welke producten en diensten ze kunnen leveren. Er is veel mogelijk, maar hier wordt nog onvoldoende over gecommuniceerd. Daarnaast zullen ze beter moeten aangeven wat ze specifiek voor de zorg kunnen betekenen en welke stappen ze zetten op het gebied van duurzaamheid.

Raamovereenkomst Viking

De raamovereenkomst met Viking loopt tot oktober 2025 en heeft een optie tot verlenging. Ook met Viking zijn we in gesprek over duurzaamheid. Viking is voor veel leden bekend door de kantoorbenodigdheden, maar ontwikkelt zich ook op het gebied van inrichting voor de zorg en facilitaire producten. Het is wenselijk om dit nadrukkelijker in het aanbod naar de leden op te nemen.

Raamovereenkomst Mondial Movers

De overeenkomst met Mondial Movers loopt tot maart 2026 en heeft een optie tot verlenging. Met Mondial Movers kijken we naar hun extra diensten naast de verhuiswerkzaamheden. Denk hierbij aan hun services voor opslag van spullen en archief en de inzet van de Mondial servicemedewerkers. De rol die Mondial Movers als huismeester/servicemedewerker kan vervullen, sluit goed aan op de wensen die wij horen vanuit de zorg. Als gevolg van personeelstekort en kortere verblijfsduren is er meer behoefte aan dit soort dienstverlening. 

We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. Heb je vragen naar aanleiding van deze informatie, neem dan gerust contact op met Nicole Ekkers via nicole.ekkers@intrakoop.nl

Deel dit artikel

Neem contact op

Nicole Ekkers
Contractmanager Facilitaire Diensten
  • 06 44 64 17 32