Merem. Simpel en doeltreffend naar een nieuwe leverancier

Intrakoop Foodcongres 2017

Edwin de Boer, Facility Manager bij Merem, klopte recent bij Intrakoop aan met een simpele vraag: “Help ons met een simpel maar doeltreffend traject om te komen tot een leverancier voor eten en drinken die snapt wat ons beweegt.”

Ido Verbree, inkoper/productmanager Eten & Drinken ging met die vraag aan de slag. Eén en ander mondde in eerste instantie uit in een tweetal A4tjes waarop in gezamenlijkheid werd  opgenomen wat er nodig was (de uitvraag) en wie dat zou kunnen doen.

Van vier naar één 

Een viertal leveranciers heeft deze uitvraag ontvangen. Merem was vooral op zoek naar de meerwaarde die de leveranciers konden bieden en vond dat een belangrijk punt in de beoordeling van de diverse presentaties die de leveranciers voor hen gehouden hebben. Daarnaast is goed gekeken naar het concreet maken van de vraagstelling die Merem had voorgelegd waarbij vooral gekeken werd naar hoe transparant het aanbod was.

De presentaties door de diverse leveranciers vonden plaats op één bepaalde dag en werden door een werkgroep vanuit Merem beoordeeld. In gezamenlijk overleg heeft Merem uiteindelijk gekozen voor Huuskes als de nieuwe leverancier. Het selectietraject is, als gezegd, door Ido begeleid vanuit Intrakoop. Onderling werd echter vastgesteld dat Merem voldoende kennis heeft om de vervolgstappen met Huuskes zelf te zetten. Intrakoop blijft wel betrokken bij het contractmanagement waarbij de gemaakte afspraken worden geborgd en gecontroleerd. 

Evaluatie van de aanpak

Terugblikkend geeft Edwin de Boer aan: “De presentatie van Huuskes was prima en liet een duidelijke meerwaarde zien. Huuskes begreep ons gewoon goed. Samen met Intrakoop hebben we vervolgens geconcludeerd dat we het vertrouwen hebben dat Huuskes de juiste nieuwe partner voor ons is.” Ido Verbree vult aan: “Merem is een mooie organisatie waar veel kennis zit en waar Huuskes echt zijn toegevoegde waarde kan laten zien.”

In de onlangs gehouden evaluatie met Huuskes kwam naar voren dat de tevredenheid hoog is en men zeer te spreken is over de kwaliteit van de producten. Al met al een mooi traject.

Deel dit artikel

Neem contact op

Meer weten over een dergelijk traject voor jouw organisatie?

Ido Verbree
Adviseur Care
  • 06 50 51 47 92