‘Hallo zorg!’
Zorgverleners die zelf eten en drinken inkopen en dan het liefst wat we thuis ook hebben. De vraag in de zorg verandert. Intrakoop en Jumbo spelen hierop in. Zij hebben in april van dit jaar hun handtekening gezet onder een uniek contract: een passende supermarktoplossing voor de zorg.
Het zorglandschap verandert drastisch. Boodschappen inkopen? Dat wordt steeds vaker door de verzorgers op afdelingen en woongroepen zelf gedaan. Daarnaast wordt geprobeerd om steeds meer een normale thuissituatie te benaderen. Kortom: de vraag naar voedingsconcepten voor kleinschalige zorg neemt toe. Daarom zijn we al in 2013 in gesprek gegaan met leveranciers die herkenbare producten kleinschalig kunnen leveren, passend bij de behoeften van verschillende woongroepen. Drie unieke leveranciersconcepten van Van Hoeckel, Huuskes en Verscentrum Nederland waren al door ons geselecteerd, maar sinds 2015 zijn we ook in gesprek met Jumbo. Na twee jaar onderhandelen is dit het resultaat: een passende supermarktoplossing voor de zorg. Uniek! Want Jumbo is de eerste retailer die inspeelt op de specifieke behoeften van de zorg.
Wat betekent dit?
‘Intrakoop-leden kunnen vanaf nu 24/7 kiezen uit het breedste online supermarktassortiment van Nederland,’ zegt Kevin Rasenberg, Manager B2B Online bij Jumbo. ‘De wensen van de klant staan centraal. We maken ons sterk omook echt alles te leveren. Daarnaast krijgen Intrakoop-leden extra korting op de bestelkosten en kunnen ze gebruikmaken van de scherpe Jumbo-aanbiedingen.’
Klant is koning
Maar dat niet alleen: van grote meerwaarde is ook de service van Jumbo. Linda van Lievenoogen, productmanager Eten & Drinken bij Intrakoop, legt uit: ‘Jumbo is een landelijke speler met een sterke lokale identiteit en dat is iets waar juist zorgorganisaties van kunnen profiteren.’
Hoe gaat dit in zijn werk?
Stap 1. De verzorger op de afdeling kiest via het online bestelsysteem de boodschappen uit ruim 20.000 artikelen.
Stap 2. De order wordt voorbereid in het online distributiecentrum in Den Bosch en gaat dan naar de Jumbo-vestiging in de buurt.
Stap 3. In de lokale vestiging wordt de bezorging ingepland bij de vaste bezorger van de zorgorganisatie.
Stap 4. De bezorger kent de weg in de zorgorganisatie en levert de boodschappen
op de afgesproken plek en tijd.
Zorgbestendig
Jumbo streeft ernaar om alle leden een vaste bezorger te geven. Van Lievenoogen: 'De boodschappen door dezelfde persoon laten leveren, schept rust en vertrouwen. Zeker ook omdat die de buurt en de mensen kent.' Bijkomstig detail: alle bezorgers hebben een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overlegd. 'Dat is één van de vele voorwaarden die dit pakket de noodzakelijke professionaliteit geven en zorg proof maken,' verklaart Van Lievenoogen. 'In deze supermarktoplossing houden
we de richtlijnen van de hygiënecode/HACCP aan. Jumbo’s service voldoet aan ons strenge Programma van Eisen. We hebben een juridisch getoetste leverovereenkomst en het contractmanagement loopt via Intrakoop.'
De boodschappen door dezelfde persoon laten leveren, schept vertrouwen.’
Speciale aandacht voor de zorg
In de uitbreiding van haar zakelijke bezorgservice heeft Jumbo speciale aandacht voor de gezondheidszorg. 'Dankzij de samenwerking met Intrakoop hebben we in korte tijd ontzettend veel geleerd over deze sector,' vertelt Rasenberg. 'Het is een aparte wereld
waarin de mens centraal staat en bovendien een grote drang naar innovatie bestaat. Bij al die aspecten voelen wij ons thuis. De komende tijd zullen we ons stapsgewijs verder op de zorg richten. Een aanvullend, specifiek op de zorg gericht assortiment met onder meer schoonmaakproducten en kantoorartikelen is al in ontwikkeling.
In de praktijk
Jumbo bezorgt via Lunet Zorg al bij meer dan honderd woongroepen. 'We ondersteunen onze zorgverleners zoveel mogelijk bij de inkoop van levensmiddelen zodat zij op hun beurt onze cliënten goed kunnen bedienen,’ vertelt Erik Dinkgreve, manager services bij Lunet Zorg. ‘Samen met Intrakoop en Jumbo hebben we gekeken naar wat voor Lunet
Zorg de ideale dienstverlening zou zijn. Zo hebben we de wensen van onze medewerkers en cliënten in kaart gebracht. Daarbij hebben we ook gekeken naar de huisregels van onze eigen zorglocaties, zoals een VOG van de bezorgers en de verplichting stapvoets te rijden op de terreinen. De huisregels zijn besproken met onze vaste bezorgers en dat werkt voor hen en zorgverleners heel prettig.’'
Deel dit artikel
Neem contact op
Ook een passende oplossing vinden voor de inkoop van eten & drinken? Neem contact voor meer informatie of een afspraak contact op met: