Vermijd de valkuil van goedkope telefonie

Telecom

In de particuliere markt is er stevige concurrentie tussen telecomproviders. Hoe goedkoper, hoe beter, lijkt de norm. Natuurlijk willen we de kosten laag houden, zeker in de zorg. Maar niet ten koste van alles.

Ook bij het afsluiten van een telefooncontract kan goedkoop duurkoop worden. Bijvoorbeeld als het bereik in jouw situatie niet goed genoeg is. Maar zeker ook als het contract niet flexibel genoeg is. De markt van telefonie verandert namelijk snel; de situatie kan morgen totaal anders zijn dan vandaag.

Flexibiliteit

Zorgorganisaties veranderen regelmatig van structuur. Denk aan ontwikkelingen als kleinschalig wonen en het afstoten van locaties. In een goed telefooncontract kun je daarop inspelen. Als het aantal medewerkers toe- of juist afneemt, zou dat geen probleem moeten zijn. Heb je hier vooraf niet over nagedacht? Dan betaal je misschien voor een dienst die je niet gebruikt, totdat het contract afloopt.
Maar flexibiliteit gaat verder. Zo kun je bijvoorbeeld in sommige contracten individuele databundels groeperen. Gebruikt de ene medewerker meer data dan de andere? Dan compenseren die elkaar. Door te werken met dit soort groepsbundels, gaat het totaal aantal in te kopen MB’s flink omlaag. Bovendien is er minder kans op oververbruik en bijbehorende kosten.

Optimaal bereikbaar

Bij zorgorganisaties is bereikbaarheid soms letterlijk van levensbelang. Een ziekenhuis moet je altijd kunnen bellen. Dat geldt ook voor een patiënt die een paniekknop thuis heeft. Zodra hij op de paniekknop drukt, moet iemand langskomen. Anders zijn de gevolgen niet te overzien. Ga daarom na hoe jouw provider met bereikbaarheid omgaat.

Veiligheid

Iedere zorgorganisatie moet de privacy van haar patiënten waarborgen. Privacygevoelige informatie mag niet in handen van derden komen. Wat gebeurt er eigenlijk als een medewerker een toestel verliest? Liggen er dan persoonlijke gegevens op straat? Met je provider kun je afspraken maken over adequate beveiligingsoplossingen.

Een leverancier of een partner?

Hoe reageert je leverancier als zich een probleem voordoet? Een constructieve opstelling van je leverancier kan veel frustratie voorkomen. Daarom zoeken wij leveranciers die zich opstellen als partner. Leveranciers die proactief meedenken en oplossingen zoeken.

Deel dit artikel

Neem contact op

We hebben veel kennis van en ervaring met telefoniecontracten. Meer weten? Bel of mail:

Andor Kemper
Inkoop Consultant
  • 06 53 33 03 86