9 gouden tips voor telefonie in de zorg

Telecom

Telefonie is in de zorgsector letterlijk van levensbelang. Toch kan de inkoop van telefonie vaak voordeliger. Lees onze negen tips voor de inkoop van telefonie en hoe je simpel je telefoniekosten verlaagt.

  1. Maak gebruik van bundels die je kunt toekennen aan meerdere toestellen. Zo voorkom je hoge facturen door een medewerker die extra minuten of data gebruikt. Binnen een groepsbundel compenseren andere medewerkers namelijk die pieken.
  2. Vaste en mobiele telefonie lopen steeds meer door elkaar. Hoe is dat in jouw organisatie? Maak eens een goed onderbouwde businesscase en ontdek hoe je hiermee om kunt gaan. Wij kunnen je daarbij helpen.
  3. Verdiep je in de toestelkeuze. Goedkope en met name oudere modellen blijken vaak uiteindelijk toch duur. Zo hebben oudere toestellen regelmatig problemen met moderne toepassingen. Of het toestel loopt vast door moderne apps en is daardoor slecht bereikbaar. Leasecontracten ook op toestellen kunnen tegenwoordig heel aantrekkelijk zijn.
  4. Iedereen is enthousiast over de snelheid van 4G, en over een paar jaar 5G. Maar het leidt vaak tot meer dataverbruik. Blijf het gebruik van medewerkers daarom monitoren. Of nog beter: laat ze dat zelf doen.
  5. Zorg dat medewerkers daar waar mogelijk wifi gebruiken, en laat ze dit veilig doen.
  6. Denk na over de bescherming van gegevens die op mobiele apparaten staan. Kunnen medewerkers misbruik voorkomen bij diefstal of verlies van het toestel? Eenvoudige toestelbeveiliging kan al een oplossing bieden. Maar er zijn ook aanvullende tools die de informatie op een telefoon wissen bij verlies.
  7. Zorg voor inzicht in het verbruik van data en belminuten per medewerker. Je leverancier moet hiervoor voldoende bruikbare gegevens sturen. Op die manier kun je hierop sturen. Een leesbare en begrijpelijke factuur kan nuttige en bruikbare informatie opleveren voor de bedrijfsvoering van jouw organisatie.
  8. Het loont om alle huidige en nieuw aan te sluiten abonnementen op één datum te laten aflopen. Dat biedt vele voordelen als je overstapt of een nieuw contract afsluit.
  9. Maak je gebruik van partners, tussenpersonen of dealers? Zorg dan dat je inzicht hebt in de kosten van deze tussenpersonen en de toegevoegde waarde die ze leveren. Gratis dienstverlening bestaat niet, partijen worden altijd gefinancierd.

Deel dit artikel

Neem contact op

We hebben veel kennis van en ervaring met telefoniecontracten. Meer weten? Bel of mail:

Andor Kemper
Inkoop Consultant
  • 06 53 33 03 86