Om een apotheek te kunnen kiezen die bij jouw organisatie past, doorlopen we de volgende stappen:
1. Programma van eisen
Intrakoop en het IVM peilen samen met jou de kwaliteit van het huidige medicatieproces in je organisatie. Maar ook de wensen en behoeften. Deze informatie vormt de basis voor het programma van eisen. Dit programma stellen we definitief vast in overleg met je medewerkers die verantwoordelijk zijn voor farmaceutische zorg.
2. Selectie apotheken
Intrakoop begeleidt het selectieproces. Samen selecteren we de apotheken die inhoudelijk het best bij je organisatie passen. Zo bepaal je welke apotheken je uitnodigt om een offerte uit te brengen.
3. Presentatie offertes
De geselecteerde apotheken lichten hun offerte persoonlijk aan je toe. Op basis van vooraf afgesproken criteria beoordeel je de offertes. Een onafhankelijke apotheker van het IVM beoordeelt de offertes op farmaceutisch inhoudelijke criteria. Ook je eigen medewerkers beoordelen de offertes.
4. Definitieve keuze bepalen
Jij besluit op basis van de offerte en het oordeel van het IVM met welke apotheek je in zee gaat.
5. Overeenkomst opstellen
Intrakoop stelt de overeenkomst tussen je organisatie en de apotheek op. Daarbij leggen we ook vast hoe we samen de afspraken monitoren en, indien nodig, de kwaliteit gaan verbeteren.