Grootschalige distributie van eten & drinken op maat

Ben je als zorgorganisatie op zoek naar een totaalleverancier voor alle voorkomende voedingspakketten? Bij ons vind je best-value-oplossingen voor grootschalige distributie. Met de voordelen van het collectief en veel ruimte voor maatwerk. Zodat je krijgt wat je nodig hebt en niet betaalt voor iets waar je niet om hebt gevraagd.

Maatwerk tegen scherpe voorwaarden

Meer dan 200 leden maken al gebruik van onze distributeursovereenkomsten eten & drinken. Met maatwerk tegen de scherpst mogelijke voorwaarden. Transparant en afgestemd op jouw logistieke eisen en wensen. Wij hebben hiervoor twee totaalleveranciers geselecteerd: Van Hoeckel en Huuskes.

‘Met onze oplossingen combineer je de voordelen van het collectief met maatwerk.‘

Transparantie en kwaliteit

Met een gezamenlijk volume van zo’n 130 miljoen euro krijgen wij steeds beter zicht en grip op de markt van eten & drinken. Steeds meer leden doen mee aan deze overeenkomsten. Dit alles leidt tot meer transparantie, een hogere kwaliteit en betere voorwaarden in de overeenkomsten.

Voordelen overeenkomsten voedingsleveranciers Van Hoeckel en Huuskes

Doe je mee aan een overeenkomst met totaalleveranciers Van Hoeckel of Huuskes? Dan levert jou dat de volgende voordelen op:

  1. Een concurrerende en marktconforme overeenkomst.
  2. Een overeenkomst die is afgestemd op jouw wensen en eisen. Deze wensen en  eisen voegen we toe aan de leverovereenkomst tussen jouw zorgorganisatie en de leverancier. Waar nodig, actualiseren we periodiek het programma van eisen.
  3. Een overeenkomst die jou ontzorgt; wij nemen de onderhandelingen met de leveranciers op ons. Daarbij is de rechtsverhouding vastgelegd tussen leverancier(s) en de leden die bij hen producten en diensten afnemen. Ook de Inkoopvoorwaarden Gezondheidszorg zijn erin verwerkt.
  4. Een contract op maat, afgestemd op jouw organisatie. We willen de contracten van onze leden zo veel mogelijk op maat maken. Daarom werken we in onze overeenkomsten met het logistiek, omzet- en dienstverleningsmodel. Dit bepaalt via onder andere de volgende parameters het opslag- en/of kortingspercentage: omzet, pakketten, looptijd, omzet per stop, bestelwijze, ordergrootte, betalingswijze en facturering.
  5. Een overeenkomst met een netto prijslijst voor het hele assortiment. Deze netto prijslijst is uitgewerkt in een netto/netto prijslijst volgens het logistiek, omzet- en dienstverleningsmodel.
  6. De stabiliteit van de prijzen is geborgd. Daardoor is het aantal prijswijzigingen beperkt. De overeenkomst gaat namelijk uit van twee prijsvaste perioden:
    • De prijsvaste periode van DKW (droog- en kruidenierswaren) en diepvries duurt één kalenderjaar.
    • Voor vers/convenience geldt een prijsvaste periode van een half kalenderjaar.
  7. Geen zorgen over de uitvoering van het contract. Intrakoop verzorgt namelijk het contractmanagement. Wij nemen de volgende werkzaamheden op ons:
    • bijhouden van diverse markt- en prijsontwikkelingen;
    • regulier overleg met de voedingsleveranciers;
    • onderhandelen over (eventuele) prijsaanpassingen;
    • ondersteunen bij vragen/opmerkingen over het contract;
    • beheren van ingrijpende assortimentswijzigingen;
    • faciliteren van collectieve leveranciersprestatiemetingen (LPM);
    • bewaken van verloopdata van individuele leveringsovereenkomsten, die onderdeel zijn van de overeenkomst;
  8. Keuze uit diverse dienstverleningsconcepten bij onze leveranciers. Je kunt bijvoorbeeld overstappen naar convenience producten. Of kiezen voor het supermarktconcept of concepten die inspelen op kleinschalig wonen, budgetbeheer en one stop shop.

Neem contact op

Weten wat een overeenkomst met een totaalleverancier voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op met:

Linda van Lievenoogen
Productgroepmanager Facilitaire Diensten
  • 06 55 72 12 83
Linda van Lievenoogen