Kennis- en informatiesessie inkoop medische hulpmiddelen in de Care Sector
Op dinsdagmiddag 15 april 2025 nodigt Zorg Inkoop Netwerk Nederland je van harte uit voor een bijeenkomst in het BOVAGhuis in Bunnik, van 13:30 tot 16:30 uur. Tijdens deze middag gaan ze graag met elkaar in gesprek, stellen zij zich voor en nog belangrijker – onderzoeken ze samen hoe zij jou en jouw VVT organisatie kunnen ondersteunen met kennis en advies bij het inkopen van medische hulpmiddelen.
Inkoop speelt namelijk een cruciale rol in het verbeteren van de zorg voor cliënten. Denk bijvoorbeeld aan de uitdagingen tijdens de coronapandemie, toen de beschikbaarheid van beschermingsmaterialen essentieel was om de continuïteit van zorg te waarborgen. Maar het gaat niet alleen om acute situaties: ook structurele thema’s zoals duurzaamheid vragen om gezamenlijke oplossingen.
Over Zorg Inkoop Netwerk Nederland
De organisatie is opgericht door IAZ, Intrakoop, mProve, NFU en Santeon in 2023 en beheert met steun van het ministerie van VWS het Landelijk Meldpunt Tekorten Medische Hulpmiddelen met als doel de continuïteit en kwaliteit van de zorg te borgen. Zorg Inkoop Netwerk Nederland zoekt nadrukkelijk aansluiting bij Care & Cure instellingen om kennis en expertise te delen.
Het gezamenlijke belang
Door elkaar te ontmoeten zijn zij in de gelegenheid om samen te discussiëren over onderwerpen en uitdagingen die we tegenkomen in het inkoopproces van medische hulpmiddelen die specifiek spelen binnen de Care instellingen. Met andere woorden: wat kunnen we samen effectiever en efficiënter organiseren om het vakgebied inkoop verder te professionaliseren?
Wat kun je verwachten?
- Een introductie over het ontstaan van Zorg Inkoop Netwerk Nederland en een toelichting op de huidige diensten door Yvonne Kennis, Programmadirecteur Zorg Inkoop Netwerk Nederland en Ruud Plu, Lid Stuurgroep Zorg Inkoop Netwerk Nederland en Directeur Intrakoop.
- Het belang voor de Care instellingen door Wouter van Soest, Lid Raad van Advies Zorg Inkoop Netwerk Nederland en Directeur ActiZ.
- Interactieve sessies waarin jouw ideeën centraal staan.
- Uitgebreide gelegenheid tot netwerken.
Voor wie?
Deze bijeenkomst is specifiek bedoeld voor bestuurders en inkopers van Care instellingen. Het programma is zo ingericht dat er voor iedereen relevante sessies zijn met ruimte voor uitwisseling van ideeën en aansluitend de gelegenheid om te netwerken tijdens een borrel.
Deelnemen?
Je kunt je aanmelden voor deze bijeenkomst via deze link.
Heb je vragen over deze bijeenkomst, laat het ons gerust weten via e-mail.
Tot ziens op 15 april!