Met app Welkomstcheck snelle uitslag op RIVM-vragen

Oudere mensen in woonkamer zorgorganisatie

Na de 'intelligente lockdown' krijgt beetje bij beetje het normale leven weer zijn gang.

De horeca opende haar deuren vanaf 1 juni, maar kreeg wel wat regels opgelegd. Eén daarvan was het bij binnenkomst verplicht beantwoorden van de zogenaamde ‘RIVM-vragen’. 

App helpt bij stellen verplichte RIVM-triage vragen

Onze leverancier Checkbuster is daarop aan het werk gegaan en heeft een app ontwikkeld die de horecaondernemer helpt bij het snel stellen van die vragen en het delen van de uitkomst met de bezoeker. Deze app hebben ze vervolgens gratis ter beschikking gesteld aan iedereen. Naast de horeca is deze app ook heel goed te gebruiken in de zorg. Bezoekers aan zorgorganisaties kunnen op die manier heel snel en eenvoudig bepalen of ze op bezoek mogen. 

Met QR-code snel duidelijkheid over toegang

Op de site vind je alle informatie over deze app. Dit is de link naar de toepassing in de zorg. Kort gezegd is het simpele proces als volgt: je richt de camera van je mobiele telefoon op een QR-code, die code leidt je naar een vragenlijst. Die vragenlijst vul je in. Mag je naar binnen, dan krijg je een groen scherm. Mag je niet naar binnen, dan krijg je een rood scherm. De nieuwe app is al meer dan 10.000x gedownload en ook beschikbaar voor de zorg. Met diverse zorgorganisaties zijn al gesprekken gevoerd over de app. Voor bestaande of nieuwe klanten die een expert account in Checkbuster NXT hebben is de Welkomstcheck ook gepersonaliseerd beschikbaar.

Meer weten? Bel met collega Daan van Gent.

Deel dit artikel

Neem contact op

Daan van Gent
Inkoper/productmanager ICT
  • 06 21 86 08 66