Nieuwe overeenkomst met Rentex

Opvouwen wasgoed_web

Intrakoop en Rentex hebben hun handtekening gezet onder een nieuwe raamovereenkomst voor textielvoorziening voor drie jaar.

Door deze overeenkomst kunnen Intrakoopleden gebruik blijven maken van de dienstverlening, kennis en expertise van Rentex. Deze landelijk opererende wasserij verzorgt al meer dan 100 jaar naar volle tevredenheid de was voor vele ziekenhuizen en zorginstellingen.

Ondertekening overeenkomst Rentex
 

In de afgelopen jaren werkten Intrakoop en Rentex al samen. Dat ook leden de dienstverlening van deze leverancier waarderen blijkt uit de goede resultaten van de Intrakoop Leveranciersprestatiemeting (LPM) en een positieve Net Promotor Score (NPS). Door een goed programma van eisen en helder contractmanagement kan Intrakoop leden meerwaarde bieden. Bovendien is de dienstverlening van een leverancier als Rentex sneller te implementeren met een onafhankelijke intermediair als Intrakoop.

Waarom Rentex?

  • Specialist in verhuur en reiniging van alle textiel en (dienst)kleding voor de gezondheidszorg;
  • Klantgerichte, kostenbewuste en efficiënte organisatie met persoonlijke bevlogenheid en korte communicatielijnen; 
  • Partnerschap: luisteren naar de wensen en behoeften van haar klanten; 
    Continu toepassen van innovatie - en verbeterprocessen (LEAN);
  • Volledig webbased Management Informatie Systeem (dashboard);
    Actief MVO beleid;
  • Certificering op basis van Certex ISO 9001:2017; RABC NEN-EN 14065 en ISO 14001:2015;
  • Professionele medewerkers. 

Nieuw

Nieuw in de overeenkomst is dat deze is afgesloten onder de Algemene Inkoopvoorwaarden Gezondheidszorg 2017. Op deze voorwaarden zijn geen aanpassingen gedaan. Verder zijn er meer afspraken vastgelegd, zoals juridische afspraken, logistieke mogelijkheden, calamiteitenvoorzieningen, facturatiemogelijkheden, schadevergoedingen en een klachtenprocedure. Hierdoor hoeft tijdens inkooptrajecten alleen nog gekeken te worden naar de dienstverlening en de kosten.

De volgende nieuwe bijlages aan de raamovereenkomst zijn toegevoegd:

  • Nieuw maatwerkmodel; hierdoor is het voor leden makkelijk om de huidige dienstverlening in kaart te brengen en voor leveranciers makkelijker om daarop een offerte te maken;
  • Een verwerkersovereenkomst tussen lid en leverancier;
  • Een exitplan: hierin staan afspraken over de werkwijze bij beëindigen van een overeenkomst en de overdracht naar een nieuwe leverancier;
  • Een bijlage over maatschappelijk verantwoord ondernemen; wat doet de leverancier en wat gaat de leverancier het komende jaar doen aan MVO-gerelateerde onderwerpen.

Samen met Intrakoop

Het verzorgen van de was voor je zorgorganisatie is niet eenvoudig. Hoe krijg je het bed-, bad- en keukentextiel, de dienstkleding en het persoonsgebonden goed schoon en weer op de juiste plek? Samen sluiten we een overeenkomst met de juiste leverancier. Intrakoop is een goede gesprekpartner. We spreken de taal van onze leden én de leverancier. Intrakoop kent de markt. Hierdoor kunnen we prestaties van je leverancier vergelijken met andere wasserijen en je tarieven benchmarken.

Samen regelen we het best passende wasserijcontract voor jouw organisatie. Een contract met een textielverzorger die kennis heeft van de zorg.

Deel dit artikel

Neem contact op

Wil je meer weten over de raamovereenkomst met Rentex? Of ben je benieuwd hoe Intrakoop je kan begeleiden bij de inkoop van textielvoorziening voor jouw zorgorganisatie? Neem contact op met:

Astrid Willemsen
Contractmanager Facilitaire Diensten
  • 06 57 90 38 86