Driejarige overeenkomst getekend met Measuremen

Measuremen

Een goede werkplek in een schone werkomgeving draagt bij aan prettig werken, leven, leren, groeien en delen. Een duidelijke werkplekstrategie is dus belangrijk. Maar hoe pak je dat aan?

Tevredenheid verhogen en kosten verlagen

Measuremen verzamelt gegevens over de werkomgeving. Zij transformeert deze in inzichten en brengt kansen in kaart waarmee je werkplekken kunt verbeteren. Zo krijg je unieke inzichten in het gebruik van jouw werkomgeving. Hiermee kun je de bedrijfsvoering aanpassen. En zo de kosten verlagen en de tevredenheid van medewerkers verhogen.

Diensten Measuremen

Als Intrakoop-lid kun je bij Measuremen terecht voor de volgende diensten:

  • VSR-metingen
    Inzicht krijgen in de kwaliteit van de schoonmaak is essentieel voor een goede facilitaire dienstverlening, zeker in de zorg. Measuremen maakt dit mogelijk met een zogenaamde VSR-meting. VSR is dé kwaliteitsstandaard in facilitaire schoonmaakwereld en daarom een belangrijk onderdeel om de gewenste kwaliteit te behalen.
    Met inzet van jonge facilitaire professionals en het efficiënt organiseren van de kwaliteitsmetingen, kan Measuremen de scherpste prijs in de Benelux aanbieden. Uiteraard zonder afbreuk te doen aan de methodiek die in het VSR-kwaliteitsmeetsysteem is vastgelegd.
    Het uiteindelijke rapport geeft je inzicht in de opgeleverde schoonmaakkwaliteit en geeft daarmee aan welke acties ondernomen moeten worden. De rapportage bevat naast de foutsoorten een overzicht van de elementen en beoordelingseenheden die het minst schoon bleken te zijn.
  • Bezettingsgraadmetingen
    De gemiddelde werkplek wordt slechts voor 45% tot 55% van de tijd gebruikt, met een gemiddelde piek van 68%. Dat is heel wat onbenutte kantoorruimte. Dure onbenutte ruimte die voor de meeste organisaties een van de grootste kostenposten vormt. Het slimmer beheren van vastgoed kan voor veel organisaties daarom ook een enorm positieve impact hebben.
    Wat als de bestaande ruimte slimmer ingezet kan worden, zodat groei mogelijk is binnen bestaande structuren? Of de ruimten reduceren die je hebt? Het meten van de bezetting en de activiteiten die daarin plaatsvinden genereert de cijfers die nodig zijn om deze vragen te beantwoorden. Betrouwbare en objectief verzamelde informatie om beslissingen over de werkplekstrategie op te baseren.
  • Bedrijfs- en meubelinventarisatie
    Zijn er nog bureaus beschikbaar? Hoeveel kunstwerken zijn er en waar hangen of staan ze? Waar bevinden zich de ergonomische werkplekken? Hoeveel bureaustoelen staan er in het gebouw en hoeveel zijn er van ieder type en merk? Wat is de staat en conditie van de inventariselementen? Hoeveel meter kastruimte heeft iedere afdeling in gebruik? De meubelinventarisatie van Measuremen maakt inzichtelijk wat zich allemaal in het gebouw bevindt. Met deze gegevens kun je een slimme investeringsbegroting ontwikkelen voor de toekomst.

Ledenvoordeel

Measuremen denkt graag mee met de leden van Intrakoop. Als Intrakoop-lid profiteer je van gunstige tarieven voor deze diensten. Interesse? Neem dan contact met op met Measuremen. Bel 020 370 47 34 of neem een kijkje op Measuremen.io.

Deel dit artikel